De beste zorg nu bij u in de buurt
Monseigneur C. Veermanlaan 10, 1131 KH Volendam | Tel: 06 333 63 93 5

Myofasciale Triggerpoint Therapie wordt ook wel door de wetenschap aangewezen als de meest effectieve kneding en massage methode om van (hardnekkige) spierspanning af te komen. Klachten waarbij de origine ligt in diepe spierspanning die mogelijk zelfs al jaren aanwezig is kan zeer effectief worden verholpen middels deze knedingsmassage techniek.

Wat is Myofasciale Triggerpoint Therapie Massage?

Myofasciale Triggerpoint Therapie Massage werkt door middel van een lichte druk op de spierspanning toe te passen. Deze druk hoeft niet pijnlijk te zijn en wordt vaak omschreven als een "goede" en juist prettige pijn door patiënten. Juist bij zeer pijnlijke spiergebieden kan deze effectief heel licht worden ingezet voor een zeer effectieve diepe ontspanning. Deze techniek kan ook indien gewenst "hard" worden ingezet om zeer snel van zware spierspanning en knelpunten af te komen. Dit gebeurt in overleg en aan de hand van de wensen van de klant. Naderhand wordt er soms een (prettige) beursheid ervaren die te vergelijken is met spierpijn na een training.

Wetenschappelijk bewezen meest effectieve Kneding/massage methode

Triggerpoint massage wordt ook wel onder de noemer manuele technieken geplaatst. De wetenschap toont aan dat Myofasciale Triggerpoint Therapie Massage de meest effectieve knedings/massage therapie is. Met normale massage therapie (effleurage) worden vaak alleen oppervlakkige spierspanningen aangepakt aan de buitenzijde van de spier. Echter klagen mensen vaak juist over de diepe spierspanningen waar ze vaak juist al jaren last van hebben. En die de oorsprong zijn van hun vele klachten gezien spierspanning vaak uitstraalt naar andere gebieden en zich zo verspreid. Doordat deze techniek op een prettige manier doordringt tot de oorzaak en bron van de spierspanning, beleeft men het gevoel alsof ze ineens in een nieuwe wijdere jas zitten! Bent u geïnteresseerd geraakt in deze massage techniek? Ervaar het nu zelf ook en boek gemakkelijk binnen 30 seconden online een afspraak in. Dit kan middels de groene Boek een afspraak knop.